Om de knelpunten te achterhalen die de snelle groei van je bedrijf belemmeren, help ik je door het risico inventarisatiemodel in 6 stappen te doorlopen.

In mijn vorige blogs heb ik de eerste 4 stappen behandeld. Als je hiermee aan de slag bent geweest, ben je er dus bijna.

Je hebt - als het goed is - een ‘Eureka-moment’ ervaren. Met de opgedane kennis kun je nu de handen uit de mouwen gaan steken.

In mijn vorige blog gaf ik als tip: breng de resultaten van stap 1 t/m 3 samen en definieer de verbeterpunten. Als je dit hebt gedaan, heb je de knelpunten in jouw bedrijfsprocessen in kaart gebracht. Nu is het tijd om te bepalen welke invloed en waarde de knelpunten hebben voor het bedrijf en de processen. 

Stap 5 - Benoem de waarde van de verbeterpunten
Je hebt nu inzicht in de knelpunten gekregen. En wellicht hebben je collega’s je daarvoor ook oplossingen aangedragen. Nu is het tijd om te bepalen wat de waarde per knelpunt is. Want wat het zwaarste is moet het zwaarste wegen. Geef aan elk knelpunt een cijfer tussen de 0 en 10. Hoe groter de impact dat een knelpunt heeft op je bedrijf, hoe hoger het cijfer. Heb je dit gedaan? Dan kun je de details van de afzonderlijke knelpunten nader gaan bekijken en hiervoor een verbeterplan maken. De grootste knelpunten leiden tot de grootste verbeterpunten, ook op het gebied van software. Betrek hier ook je collega’s bij. Want als je het plan samen ontwikkelt, zal iedereen extra gemotiveerd zijn om met de nieuwe werkwijze aan de slag te gaan.

In mijn volgende blog: Is je huidige software een rem in plaats van een turbo op de groei van je bedrijf, vertel ik je wat stap 6 is van ons model.  

Je kunt hier vanzelfsprekend zelf mee aan de slag. Maar als ik met je mee kan denken, dan doe ik dat natuurlijk graag!

CIP Software. Creativiteit voor Efficiency

Onze producten

Creativiteit voor efficiency … CIP Software helpt u groeien.

Als vooraanstaand sofware-ontwikkelaar helpen we u graag die berg op. In de juiste versnelling en met de juiste energie. We hebben al verschillende keren succesvol de top bereikt in de gewenste procesverbetering. Laat onze klanten u overtuigen.

Succesvol naar de volgende versnelling.
Welke organisaties gingen u voor?